English Lesson Plan 039th                                                   Jan 30, 2004
1 Focus    『The Biggest Fish in the Sea 』  --- a chant based on Swimmy by Leo Lionni ---
                          (    For elementary schools      By Setsuko Toyama     ) を元に『スイミーのチャンツ』を楽しむ。
3 Materials Needed
 
 絵カード(スイミー、スイミーの姉妹、スイミーの兄弟、大きな魚, くらげ、いせえび)  BGM用のCD
 CD 『The Shoulder Song』( Carolyn Graham'a Children's Jazz Chants Old and New. OUP)

  Min                                 Contents
     5  1  Chants 『The Shoulder Song』( Carolyn Graham'a Children's Jazz Chants Old and New. OUP)
 教師の動作に合わせて、チャンツを楽しむ。1番の歌詞の部分だけを行う。
  2回目でもあるので、歌えるところはできるだけ声を出して歌わせる。
    5  2  Chant  (Swimmy, Swimmy's sister, Swimmy's brother, Tuna.Jellyfish, Lobster)
絵カードを見せながら、先週の復習をする。 最初は、教師の手拍子に合わせて。慣れてきたらBGM用のCDにも合わせて歌って見る。
 Hi, everyone!    I’m swimmy.    I’m little.    I’m black.  I’m a little black fish.
 Hi, everyone!    I’m swimmy.    I’m little.    I’m black.  I’m a little black fish.
  Hi, everyone!    I’m swimmy's brother.    I’m little.    I’m red.  I’m a little red fish.
  
  I’m big.    I’m hungry.    I’m a big, hungry tuna.
    I'm scared. I'm sad. I'm very very sad.
   Hello , Swimmy.   I'm a jellyfish.     I'm pink and blue and yellow !

   I'm not scared. I'm happy again.

  
    5  3 Chant  (Swimmy, Swimmy's sister, Swimmy's brother, Tuna.)
子供たちを4つのグループに分かる。各グループで、好きな絵カードを1枚ずつ選ばせる。リーダーを決め、グループでその絵カードのチャンツを練習。
いえるようになったら、全員で発表会をする。
    3  4 Chant  (通して歌う)
黒板に貼った絵カードを手助けに、通して歌って見る。

  表紙に戻る